V&T Entreprenør AS er totalleverandør av trafikkavvikling og arbeidsvarsling i hele Norge.
Med stort fokus på HMS, kvalitet og effektivitet, skal vi alltid være en solid og attraktiv samarbeidspartner til våre kunder!
Virksomheten sertifiseres etter følgende kriterier:
Indikatoren blir fjernet fra og med rapporteringsåret 2021. Tidsserien slutter dermed med rapporteringsåret 2020.
Antall leverandører som har et sertifisert miljøledelsessystem som Miljøfyrtårn, ISO 14001, EMAS eller tilsvarende.
Indikatoren blir fjernet fra og med rapporteringsåret 2021. Tidsserien slutter dermed med rapporteringsåret 2020. Indikatoren erstattes av "Andel av innkjøpsvolum fra leverandører med sertifisert miljøledelsessystem".
Energi
Energiforbruk
Forbruk av drivstoff rapportert under stasjonær forbrenning er omregnet til kWh med følgende omregningsfaktorer:
- Bensin: 9,028 kWh/liter
- Diesel: 10,08 kWh/liter
- Biobrensel: 4,5 kWh/kg
- Fyringsolje: 10,08 kWh/liter
- Biofyringsolje: 9,0 kWh/liter
- Naturgass (LNG): 13,3 kWh/kg
- Biogass: 14 kWh/kg
- Propan (LPG): 12,8 kWh/kg
Kilde: https://www.miljodirektoratet.no/ansvarsomrader/klima/for-myndigheter/kutte-utslipp-av-klimagasser/klima-og-energiplanlegging/tabeller-for-omregning-fra-energivarer-til-kwh/
Energiforbruk pr. kvadratmeter
Transport
Drivstofforbruk, totalt
Forbruk av drivstoff rapportert i kg er omregnet til liter med følgende omregningsfaktorer:
- Biogass: 0,717 kg/liter
- Propan: 0,54 kg/liter
- Naturgass: 0,74 kg/liter
Drivstofforbruk per mil
Mengde elektrisitet (kWh) til el-kjøretøy er ikke inkludert i drivstofforbruket. Derimot er antall kjørte kilometer med el- kjøretøy medberegnet. Ved økt bruk av el-kjøretøy vil altså drivstofforbruket pr.mil reduseres i grafen.
Antall kjørte kilometer
Tjenestereiser
Vi inkluderer flyreiser, togreiser, bussreiser (langdistanse) og hurtigbåt. Taxi og kjøregodtgjørelse vises i egne grafer. Flyreiser rapportert i person-km eller CO2-utslipp inkluderes ikke i grafen.
Strømforbruk
Flyreiser
NB! F.o.m. 2021-rapporten regnes 1 flyreise som en reise 1 vei, og tidligere rapporterte reiser blir dermed ganget med 2. Flyreiser rapportert i person-km eller direkte i CO2-utslipp blir ikke med i denne grafen.
Klimagassutslipp fra flyreiser
Kommentarer
Vi reiser svært lite med fly, det er derfor lagt inn et anslag på 10 reiser. siden det i noen tilfeller blir aktuelt og fly til Bergen eller Oslo
Avfall og ombruk
Totalt avfall
Avfallsmengder per avfallskategori
Matsvinn og øvrig matavfall
Matsvinn er den del av matavfallet som kunne vært spist, f.eks. matrester eller mat som har gått ut på dato.
Diagrammet viser hvor mye matsvinn (mørkegrønt) dere har i forhold til øvrig matavfall (lysegrønt).
Øvrig matavfall er mengde matavfall dere har rapportert fratrukket mengden av matsvinn.
Kommentarer
Vi reiser svært lite med fly, det er derfor lagt inn et anslag på 10 reiser. siden det i noen tilfeller blir aktuelt og fly til Bergen eller Oslo